- News / Press Release - Empresa

Entrevista a Antonio Llorens al "El Periódico" - Menjar per a tothom

Serunion, empresa líder en el servei de càtering d’escoles i hospitals, fa gairebé tres dècades que augmenta la seva facturació de manera ininterrompuda

Mantenir el creixement ininterromput dels últims 28 anys. Aquest és un dels principals objectius de Serunion, l’empresa de restauració de col·lectivitats més gran a Espanya. La companyia va començar a operar el 1991, i en aquests gairebé 30 anys d’activitat ha passat de facturar 12 milions d’euros anuals fins als 479 milions ingressats el 2018. L’objectiu de l’empresa és arribar als 500 milions el 2020. «Durant molts anys vam créixer a doble dígit. Ara el context és diferent i el mercat és molt competitiu», valora el president i director general de Serunion, Antonio Llorens, que dirigeix la companyia des que es va fundar. L’exercici passat, Serunion va créixer el 2,3% i la seva quota de mercat es va situar en el 24%. La companyia que dirigeix Llorens és especialment re
llevant en dues branques de la restauració de col·lectivitats: les escoles i els hospitals. Aquesta qüestió no és fútil, ja que aproximadament la meitat del negoci del càtering a Espanya depèn de concursos públics. «El sector públic és molt important en la restauració de col·lectivitats a Espanya. A la resta d’Europa, els menjadors d’empresa tenen un gran pes específic, però aquí tenim una extensa xarxa de bars i restaurants, fins i tot en els polígons industrials, que absorbeix bona part de la demanda de dinars al migdia», explica Llorens. En l’àmbit del càtering per a empreses, Serunion i Eurest competeixen pel lideratge. 


Expansió

En un mercat tan madur com el de les col·lectivitats, créixer orgànicament és complicat. No obstant, en aquests moments Serunion no preveu fer grans adquisicions per incrementar el seu negoci. «Només ens ho plantejaríem a les zones d’Espanya on tenim menys presència: el País Basc i les Balears», assenyala Llorens. No obstant, la companyia sí que estudia compres de petites empreses que l’ajudin a innovar i a digitalitzar el negoci. Un exemple és el cas de Vitalista, una startup adquirida fa dos anys per Serunion que confecciona menús a través d’una app per aconseguir objectius dietètics específics i que ja utilitzen milers de comensals a la Comunitat de Madrid.